Case De Eetkamer van Giethoorn
In het pittoreske dorpje Giethoorn staat een prachtig restaurant “De Eetkamer van Giethoorn”. Het is een geliefde plek voor lokale bewoners en toeristen om te genieten van de heerlijke gerechten en de sfeervolle omgeving. Maar toen de eigenaar besloot om het restaurant over te dragen aan een nieuwe ondernemers, was het tijd voor verandering.
De nieuwe eigenaar wilde het restaurant opfrissen en een moderne uitstraling geven. Het verzoek: de huisstijl moest compleet aangepakt worden en er moesten online advertenties worden gemaakt voor o.a. Instagram en Facebook.
Eerst werd de huisstijl aangepakt. De vorige stijl was wit met limegroen, maar dit paste niet meer bij de nieuwe visie van de eigenaar. Er is gekozen voor een diepe, donkerblauwe achtergrondkleur. Deze kleur had namelijk dezelfde uitstraling als het pand en gaf het restaurant een chique en stijlvolle uitstraling.
Daarna was het tijd voor de typografie. Het nieuwe lettertype werd doorgevoerd in alle reclame-uitingen, van het visitekaartje tot aan de menukaarten. Dit zorgde voor een eenheid en een modernere look voor “De Eetkamer”.
De eigenaar heeft niets overgelaten aan het toeval en liet de huisstijl terugkomen tot in detail. Zo waren zelfs de tubes met handdesinfectie bestickerd met de eigen huisstijl. Hierdoor was er niet alleen een nieuwe uitstraling, maar ook een consistente beleving voor de gasten van “De Eetkamer”.